dimarts, 13 de desembre del 2011

RESULTATS BULLYING

Objectiu: Avaluar els resultats obtinguts a través del qüestionari CESC.
Després d'introduir totes les respostes que ha donat cada alumne al seu qüestionari, hem pogut imprimir els gràfics resultants, els quals donen una visió ràpida dels alumnes més i menys acceptats identificant també l'agressor i l'agredit. 





Un cop analitzades les gràfiques ens adonem que caldrà posar més atenció sobretot a l'alumne 14, 18 i 24, ja que són victimes sobretot verbals, però en algunes ocasions també físiques o de relació. Els alumnes 6 i 28 destaquen a l'aula com els causant de l'agresivitat ja sigui física o verbal i en menys mesura també trobem l'alumne 15 i 14. Com a menys acceptats dins l'aula coincideixen el 6 i el 14 per sobre de la resta, en menys mesura els segueixen el 5, el 13 i el 28. Si ens fixem a la gràfica de prosocialitat ens adonem que dels alumnes que he citat anteriorment  no destaquen gens, amb això ja diu molt la gràfica i també la correspondència que hi ha entre elles. 
Un cop fet aquest anàlisi s'han passat els resultats a les tutores de cada curs per fer-ne la valoració i poder preveure conflictes presents o futurs a l'aula. Penso que ha estat un anàlisi força interessant i que jo que m'he fixat sobretot amb aquesta aula i he viscut els dies de pràctiques compartint amb aquests companys, m'he adonat que coincideix molt bé amb les relacions que he pogut veure. També he de dir que en algun altre curs, la tutora s'ha sorprès dels resultats obtinguts sobre algun alumne concret, per tant caldrà estar atent i si cal prendre mesures.
Els tutors de cada curs seran qui hauran de prendre les mesures necessàries per pal.liar aquestes conductes dins les sessions de tutoria. També es preveu que si cal, la psicopedagoga, més endavant, pugui fer alguna sessió de tutoria amb la tutora conjuntament.

L'educació de les emocions, el tractament positiu dels conflictes, la mediació escolar, l'aplicació d'un codi disciplinari positiu i en general totes les actuacions dirigides a millorar les relacions personals, configuren un clima de centre que afavoreix el desenvolupament personal i social dels alumnes i el seu èxit escolar, però també el benestar dels docents. Per això és important integrar tots aquests aspectes al Pla de Convivència del Centre, entre ells doncs, tindrem en consideració també, l'afrontament de les situacions de maltracte entre alumnes. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.