dimarts, 13 de desembre del 2011

HI HA BULLYING?

Objectiu: Detectar si hi ha o no bullying dins l'aula.
Aquests han estat els vídeos que vam passar a primer d'ESO per tal de fer reflexionar l'alumnat i descobrir les relacions entre els companys i poder detectar si hi ha algun cas de bullying entre ells.
Un cop acabaven de visualitzar els vídeos havien de respondre de forma anònima les següents preguntes:
- T'ha agradat el vídeo? Com t'has sentit en veure el vídeo? Has vist o viscut alguna situació semblant?
Els vídeos no deixaven a ningú indiferent, per tant vaig considerar que era una molt bona eina per a poder treballar el bullying. El fet de ser un treball anònim i que la psicopedagoga del centre a penes els coneixia, ja que era nova al centre, també afavoria la seva participació per part de l'alumnat en l'activitat, escribint i explicant amb tot detall.
Tot seguit, els vam passar un qüestionari d'avaluació de les relacions entre iguals (CESC) i el llistat dels alumnes de la classe, per tal que poguessin indicar amb els nombres de la llista els companys, quins complien els requisits demanats (m'agrada, no m'agrada, fa córrer rumors, ajuda als altres, ...). Cal dir que els demanàvem que fessin un esforç per trobar tres alumnes per a cada requisit. L'objectiu d'aquest qüestionari és detectar els alumnes amb situació de risc per a conductes agressives o de victimització, per actuar preventivament, és a dir, posteriorment a aquesta prova caldrà valorar la necessitat de prendre mesures o no.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.