divendres, 16 de desembre del 2011

CONCLUSIONS FINALS DEL BLOG


OBJECTIUS

FASE 1:

  • Conèixer el funcionament i organització del centre.
ü
  • Conèixer les característiques de l'alumnat de 1r d'ESO.
ü
FASE 2:

  • Conèixer les característiques pròpies de l'alumnat d'ESO per fer-ne l'atenció i seguiment a través dels diferents professionals del centre.
ü
·         Conèixer el treball interdisciplinar: treball per tasques (projecte)
ü
  • Valorar la metodologia de treball i incidència en el desenvolupament de les competències bàsiques.
ü
  • Conèixer el treball per projecte i la seva metodologia.
ü
FASE 3:

  • Participar en la programació de les activitats previstes sobre el treball de recerca de 4t d'ESO: alumnes que han escollit de tema: "Món laboral. Autoconeixement i orientació".
ü
  • Elaborar el PI dels alumnes de 4t d'ESO que fan el grup flexible de Llengua Catalana.
ü
  • Planificar el treball per projectes: projecte interdisciplinar.

ü
  • Participar en la programació de les activitats previstes sobre el treball de recerca de 4t d'ESO amb els alumnes que han escollit el tema: "Món laboral. Autoconeixement i orientació".

ü
FASE 4:

  • Assessorar i orientar als alumnes de 4t en el seu treball de recerca.
ü
  • Revisar el PI del grup flexible de 4t d'ESO de català.
  • Fer seguiment del treball interdisciplinar.
ü
FASE 5:

  • Avaluar el treball realitzat pels alumnes de 1r i 4t durant el primer trimestre.
ü
  • Avaluar el treball interdisciplinar a 1r d'ESO.
ü
  • Avaluar el grup flexible i el PI
ü
  • Autoavaluació del desenvolupament del projecte "L'aigua".
ü
  • Avaluar els treballs de recerca resultants a 4t d’ESO.
û
ALTRES ACTIVITATS:

  • Avaluar els resultats obtinguts a través del qüestionari CESC.
ü
  • Detectar si hi ha o no bullying dins l'aula.
ü
  • Detectar les fortaleses, debilitats, oportunitats i amenaces sobre el pla de treball.
ü
  • Acompanyar a l'alumnat en la sortida "Parlem de drogues" i participar al col.loqui amb  l'alumnat.
ü


Per concloure el meu treball, he realitzat aquesta graella per tal de mostrar quins eren els meus objectius inicials en el pla de treball i quins he pogut realitzar al llarg del meu pràcticum. He de dir, que a part de tot el que he pogut aprendre a l'institut, lloc per mi desconegut, ja que treballo a l'etapa de primària, estic contenta d'haver pogut satisfer tots els meus objectius inicials, a excepció d'un "avaluar els treballs de recerca", que no l'he pogut realitzar perquè temporalment encara estant duen a terme les activitats proposades pel seguiment del treball de recerca, encara dedicaran unes sessions més per desenvolupar i acabar aquest treball. 

Avui he acabat les meves pràctiques i penso que han estat uns dies intensos, amb molta feina a fer, amb imprevistos, amb hores de dedicació, planificació, reunions, entrevistes, coordinant-nos, fent treballs d'equip, utilitzant i aprenent a la vegada sobre les eines tecnològiques, donant atenció als alumnes,... he fet moltes coses i el ritme accelerat de l'institut no ha deixat que poguessim descansar en cap moment, però la veritat, es que quan teniem algun espai buit, sempre teniem amb què omplir-lo. A més, he pogut realitzar altres activitats que no tenia previstes, molt interessants, i que des de la primària no hauria fet. De totes maneres he marxat de l'institut contenta per haver pogut aprendre tant i gaudint al mateix moment amb tot el què he fet. El suport, ajut i companyerisme que m'ha brindat la meva tutora de pràctiques, també ha afavorit la meva estada al centre, i poder treballar al mateix temps que gaudint durant les pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.