Objectiu: Participar en la programació de les activitats previstes sobre el treball de recerca de 4t d'ESO amb els alumnes que han escollit el tema: "Món laboral. Autoconeixement i orientació".
Hem elaborat aquest guió de l'assessorament que es farà als alumnes de 4t d'ESO sobre el projecte de recerca tenint en compte la temporalització. També hem elaborat l'índex que hauran de seguir els alumnes per desenvolupar el treball escrit, facilitant-los-hi així una bona estructura pel seu treball i que puguin recollir les idees concretes de cada apartat.
GUIÓ ASSESSORAMENT ALS ALUMNES DE 4T:
1.
Presentació:
Vull saber què fer.
2.
Per
on comencem? L’elecció acadèmica i professional.
2.1.
4
passos a seguir:
2.1.1.
Autoconeixement:
qüestionari d’autoconeixement.
2.1.2.
Informar-te
sobre les diferents opcions formatives i laborals.
2.1.3.
Anàlisi de la
informació i adonar-se de quines habilitats haurà d’adquirir per a poder
estudiar o treballar en l’entorn professional escollit.
2.1.4.
Prendre una
decisió.
3.
Passos a
seguir:
3.1.
Tenir clar
què treballem i escollir grup de treball. 11/11
3.2.
Fer
individualment qüestionari d’autoneixement. 25/11
3.3.
Agrupar i
donar sentit a la informació recollida. Sobre els resultats del grup, decidir
entre tots un intinerari a seguir conjuntament i treballar-lo a fons. 9/12
3.4.
Inici del
treball a l’aula per grups. 15/12-21/12: recerca a la premsa, full de
recomanació, currículum vitae, carta de presentación, rol playing entrevista
real, posar-se a la pell de l’empresari, …
4.
Fases del
projecte de recerca:
4.1.
Treball previ
i recerca.
4.2.
Fase
d’elaboració del projecte.
4.3.
Fase de
finalització del producte final: web, power point, poster o ràdio.19/12
4.4.
Presentació
oral. 20/12
5.
Metodologia:
5.1.
Portal
educatiu Orienta’t: qüestionari d’autoconeixement.
5.2.
Aspectes a
tenir en compte: aptituds i actituds personals, lloc on s’imparteixen els
estudis, proximitat, subvencions, beques,…
5.3.
Preguntes a
respondre sobre la gràfica de l’informe (entorns professionals).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.