dissabte, 15 d’octubre del 2011

FASES PLA DE TREBALL


FASE 1 :  - Diagnòstic inicial: conèixer el funcionament del centre, les relacions amb els diferents professionals interns i externs i organització de l’alumnat.
Objectius:
- Identificar les característiques i necessitats de l’alumnat d’ESO per fer-ne l’atenció i seguiment a través dels diferents professionals del centre.
Destinataris: Alumnat d’ESO amb necessitats específiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
- Alumnat d’ESO amb necessitats específiques.
Activitats:
-   Reunió d’inici de curs amb la psicopedagoga del centre, la de l’EAP i la de serveis socials i repartir l’alumnat entre les diferents professionals d’acord amb les seves característiques i problemàtiques: familiars, psicològiques...
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Registre de l’alumnat de 1r C d’ESO amb nee que atendrà la psicopedagoga del centre.
FASE 2 :       Recerca de fonaments teòrics: sobre el treball per projectes en el marc de les competències bàsiques i sobre les característiques pròpies de l’alumnat amb nee.                                                   
Objectius:
- Conèixer el treball per projectes: projecte interdiciplinar i projecte de recerca.
- Conèixer les característiques pròpies de l’alumnat amb nee que tenim dins l’aula, per tal de donar-li una atenció adequada.
Destinataris: Alumnes de 1r C i 4t d’ESO (grup flexible).
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
- El treball per projectes en el marc de les competències bàsiques.
- Característiques de l’alumnat de 1r C i 4t d’ESO (grup flexible).
Activitats:
- Recerca d’informació sobre les característiques del treball per projectes.
- Revisar el traspàs d’informació de primària a secundària per tal d’identificar les característiques de l’alumnat de 1r C d’ESO.
- Reunió individual amb l’alumnat amb nee per tal de tenir un primer contacte amb la psicopedagoga del centre i conèixer el cas.
- Elaborar el PI dels alumnes de 4t d’ESO que fan el grup flexible de Llengua catalana.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Recull informatiu sobre el treball per projectes en un marc competencial.
- Acta sobre els temes i acords tractats a la reunió individual amb els alumnes amb dificultats específiques de 1r C d’ESO.
- PI dels alumnes de 4t d’ESO en el grup flexible de Llengua catalana.
FASE 3 :      Elaboració de la proposta d’intervenció:
Objectius:
- Elaborar un projecte interdisciplinar pels alumnes de 1r d’ESO.
- Participar en la programació de les activitats previstes sobre el treball de recerca de 4t d’ESO amb els alumnes que han escollit de tema: Món laboral: Autoconeixement i orientació.
Destinataris: Alumnes de 1r i 4t d’ESO.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
-          El projecte interdisciplinar. (1r)
-          El projecte de recerca (4t)
Activitats:
- Elaboració d’un projecte de treball interdisciplinari per als alumnes de 1r d’ESO en coordinació i col.laboració amb l’equip docent.
- Elaboració d’una programació sobre l’assessorament i orientació, que rebrà l’alumnat de 4t d’ESO que vol accedir a un cicle formatiu, en el desenvolupament del seu treball de recerca.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Penjar al moodle de l’institut les activitats del projecte interdisciplinar.
- Guió de l’assessorament que es farà als alumnes de 4t d’ESO.
FASE 4 :   Seguiment del pla de treball:
Objectius:
-          Fer una avaluació continuada del treball interdisciplinar per projectes.
-          Revisar els Plans individualitzats i si cal modificar-los.
-          Assessorar i orientar als alumnes de 4t d’ESO en el treball de recerca.
Destinataris: Alumnat de 4t .
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
-          El treball interdisciplinar per projectes.
-          El PI
-          Projecte de recerca.
Activitats:
- Participació en diferents sessions on es desenvolupi el treball per projectes.
- Reunions amb equip docent de 1r d’ESO i professionals (EAP, serveis externs...)
- Revisió del PI del grup flexible de 4t, i si cal modificar-lo.
- Participació en el desenvolupament de les activitats programades per realitzar el projecte de recerca a 4t d’ESO.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Valoració del seguiment:
-   A 1r d’ESO del treball interdisciplinar per projectes.
-   Del treball del grup flexible a 4t d’acord amb els continguts i objectius previstos al PI
-   Del projecte de recerca de 4t.
FASE 5 :  - Anàlisi dels resultats:
Objectius:
- Avaluar el projecte a 1r d’ESO i els resultats dels alumnes.
- Avaluar els treballs de recerca de 4t d’ESO.
- Coavaluar el PI del grup flexible de 4t.
Destinataris: equip docent i professional.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
Continguts:
-          El treball per projectes.
-          El treball de recerca: Món laboral: Autoconeixement i orientació.
-          PI a 4t (Grup flexible de llengua catalana).
Activitats:
- Identificar el nivell d’assoliment dels objectius previstos a l’inici del projecte, d’aquells alumnes de 1r amb nee.
- Reunió de final de projecte amb l’equip docent (tutors de 1r d’ESO) i professional que hagi intervingut, per tal d’autoavaluar el projecte realitzat durant el 1r trimestre.
- Lectura dels treballs de recerca elaborats pels alumnes de 4t d’ESO.
- Recollida de notes obtingudes al grup flexible i valorar els resultats d’acord amb els objectius previstos al PI.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
- Avaluació final del projecte desenvolupat a 1r d’ESO.
- Autoavaluació del desenvolupament del projecte.
- Avaluació final dels treballs de recerca resultants a 4t d’ESO.
- Autoavaluació de la nostra tasca (assessorament i orientació) a 4t d’ESO.
- Avaluació del PI realitzat a 4t d’ESO.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.