FASE
1 : - Diagnòstic inicial:
conèixer el funcionament del centre, les relacions amb els diferents
professionals interns i externs i organització de l’alumnat.
|
Objectius:
- Identificar les característiques
i necessitats de l’alumnat d’ESO per fer-ne l’atenció i seguiment a través dels
diferents professionals del centre.
Destinataris: Alumnat d’ESO amb necessitats
específiques.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Continguts:
- Alumnat d’ESO amb necessitats
específiques.
Activitats:
-
Reunió d’inici de curs amb la psicopedagoga del centre, la
de l’EAP i la de serveis socials i repartir l’alumnat entre les diferents
professionals d’acord amb les seves característiques i problemàtiques:
familiars, psicològiques...
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Registre de l’alumnat de 1r C
d’ESO amb nee que atendrà la psicopedagoga del centre.
|
FASE
2 : Recerca de fonaments teòrics: sobre el treball per
projectes en el marc de les competències bàsiques i sobre les
característiques pròpies de l’alumnat amb nee.
|
Objectius:
- Conèixer el treball per
projectes: projecte interdiciplinar i projecte de recerca.
- Conèixer les característiques
pròpies de l’alumnat amb nee que tenim dins l’aula, per tal de donar-li una
atenció adequada.
Destinataris: Alumnes de 1r C i 4t
d’ESO (grup flexible).
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Continguts:
- El treball per projectes en el
marc de les competències bàsiques.
- Característiques de l’alumnat de
1r C i 4t d’ESO (grup flexible).
Activitats:
- Recerca d’informació sobre les
característiques del treball per projectes.
- Revisar el traspàs d’informació
de primària a secundària per tal d’identificar les característiques de
l’alumnat de 1r C d’ESO.
- Reunió individual amb
l’alumnat amb nee per tal de tenir un primer contacte amb la psicopedagoga
del centre i conèixer el cas.
- Elaborar el PI dels
alumnes de 4t d’ESO que fan el grup flexible de Llengua catalana.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Recull informatiu sobre el
treball per projectes en un marc competencial.
- Acta sobre els temes i
acords tractats a la reunió individual amb els alumnes amb dificultats
específiques de 1r C d’ESO.
- PI dels alumnes de 4t d’ESO en
el grup flexible de Llengua catalana.
|
FASE 3 : Elaboració de la proposta
d’intervenció:
|
Objectius:
- Elaborar un projecte
interdisciplinar pels alumnes de 1r d’ESO.
- Participar en la programació de
les activitats previstes sobre el treball de recerca de 4t d’ESO amb els
alumnes que han escollit de tema: Món laboral: Autoconeixement i
orientació.
Destinataris:
Alumnes
de 1r i 4t d’ESO.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Continguts:
-
El projecte interdisciplinar. (1r)
-
El projecte de recerca (4t)
Activitats:
- Elaboració d’un projecte de
treball interdisciplinari per als alumnes de 1r d’ESO en coordinació i
col.laboració amb l’equip docent.
- Elaboració d’una programació
sobre l’assessorament i orientació, que rebrà l’alumnat de 4t d’ESO que vol
accedir a un cicle formatiu, en el desenvolupament del seu treball de
recerca.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Penjar al moodle de l’institut
les activitats del projecte interdisciplinar.
- Guió de l’assessorament que es
farà als alumnes de 4t d’ESO.
|
FASE
4 : Seguiment del pla de treball:
|
Objectius:
-
Fer una avaluació continuada del treball interdisciplinar
per projectes.
-
Revisar els Plans individualitzats i si cal modificar-los.
-
Assessorar i orientar als alumnes de 4t d’ESO en el treball
de recerca.
Destinataris: Alumnat de 4t .
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Continguts:
-
El treball interdisciplinar per projectes.
-
El PI
-
Projecte de recerca.
Activitats:
- Participació en diferents
sessions on es desenvolupi el treball per projectes.
- Reunions amb equip docent
de 1r d’ESO i professionals (EAP, serveis externs...)
- Revisió del PI del grup
flexible de 4t, i si cal modificar-lo.
- Participació en el
desenvolupament de les activitats programades per realitzar el projecte de
recerca a 4t d’ESO.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Valoració del seguiment:
-
A 1r d’ESO del treball interdisciplinar per projectes.
-
Del treball del grup flexible a 4t d’acord amb els
continguts i objectius previstos al PI
-
Del projecte de recerca de 4t.
|
FASE 5 : - Anàlisi dels resultats:
|
Objectius:
- Avaluar el projecte a 1r d’ESO i
els resultats dels alumnes.
- Avaluar els treballs de recerca
de 4t d’ESO.
- Coavaluar el PI del grup
flexible de 4t.
Destinataris: equip docent i
professional.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
Continguts:
-
El treball per projectes.
-
El treball de recerca: Món
laboral: Autoconeixement i orientació.
-
PI a 4t (Grup flexible de llengua
catalana).
Activitats:
- Identificar el nivell
d’assoliment dels objectius previstos a l’inici del projecte, d’aquells
alumnes de 1r amb nee.
- Reunió de final de
projecte amb l’equip docent (tutors de 1r d’ESO) i professional que hagi
intervingut, per tal d’autoavaluar el projecte realitzat durant el 1r
trimestre.
- Lectura dels treballs de
recerca elaborats pels alumnes de 4t d’ESO.
- Recollida de notes
obtingudes al grup flexible i valorar els resultats d’acord amb els objectius
previstos al PI.
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
- Avaluació final del projecte
desenvolupat a 1r d’ESO.
- Autoavaluació del desenvolupament
del projecte.
- Avaluació final dels treballs de
recerca resultants a 4t d’ESO.
- Autoavaluació de la nostra tasca
(assessorament i orientació) a 4t d’ESO.
- Avaluació
del PI realitzat a 4t d’ESO.
|
Aquest bloc serà el mirall del meu pràcticum II de la uoc. En ell, hi reflexaré el treball definit pel: què, com i quan detallat al pla de treball inicial. Amb el pas dels dies, aniré posant en pràctica aquest pla de treball i d'aquesta manera podré donar-vos la meva valoració i reflexió envers el mateix. Segur que serà un viatge interessant, no ho dubto, ja us l'aniré explicant...
dissabte, 15 d’octubre del 2011
FASES PLA DE TREBALL
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.