dissabte, 15 d’octubre del 2011

FUNCIONS COM A PROFESSIONAL


D’entre les funcions de la professional de psicologia i pedagogia del centre, vaig a especificar les que em proposo assolir al llarg del meu període de pràctiques:

Funcions

Meva intervenció
1. Atenció a l’alumnat:


1.1 Docència, prioritzant l’alumnat amb més dificultats a fi que assoleixi les competències bàsiques.
X
- Docència amb la psicopedagoga amb un grup flexible de 4t d’ESO. Àrea: Llengua Catalana. Objectiu: Que siguin competents amb llenguatge i que puguin arribar a treure’s el graduat amb ESO.
1.2 Atenció individualitzada a alumnes amb necessitats educatives especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una atenció específica.
X
- Atenció dins l’aula ordinària: treball per projectes a 1r d’ESO.
2. Suport tècnic al professorat:                            
X
Suport tècnic al professorat de 1r i 4t d’ESO:
2.1 Valoració de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa.

- Valoració de les necessitats dels alumnes de 1r i 4t d’ESO.
- Entrevista amb els alumnes amb dificultats específiques.
2.2  Col·laboració en la planificació d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats educatives de l’alumnat, que afavoreixin la participació d’aquest alumnat en l’entorn escolar ordinari.
X
- Participació en l’elaboració d’un projecte per realitzar-lo a 1r d’ESO durant el 1r trimestre.
- Reunió amb l’equip docent de 1r d’ESO i psicopedagoga, per organitzar i valorar el treball interdisciplinar per projectes.
2.3. Participació en l’elaboració i el seguiment de plans individualitzats.
X
- Participació en l’elaboració i seguiment dels PI de 1r i 4t.
2.4 Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats ordinàries del centre i de l’aula.

No es preveu.
2.5 Col·laboració en la prevenció de conductes de risc i en la gestió de conflictes.

No es preveu.
2.6  Participació en la comissió d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del centre.
X
- Assistència a la reunió de la CAD.
2.7 Coordinació de les actuacions dels serveis externs que intervenen en l’atenció a l’alumnat.

X
- Reunió d’inici de curs amb la psicopedagoga del centre, de l’EAP i la professional de serveis socials per recollir la informació de traspàs dels alumnes de 1r d’ESO i organitzar l’atenció que faran als alumnes les diferents professionals.
3. Orientació a l’alumnat i suport a l’acció tutorial:


El professorat d’orientació educativa pot col·laborar amb els tutors en:
3.1 L’aplicació d’estratègies per al coneixement del grup i de l’alumnat.

No es preveu.
3.2 L’atenció i el seguiment de l’alumnat amb dificultats específiques i de l’alumnat amb escolarització compartida.

- Reunions individuals i d’inici de curs amb els alumnes de 1r amb dificultats específiques i la psicopedagoga del centre.
3.3  El desenvolupament de sessions de grup.

No es preveu.
3.4 La planificació i el desenvolupament d’activitats d’orientació escolar i professional, principalment al final de cada etapa escolar.
X
- Participar en la programació, assessorament i desenvolupament del projecte de recerca per als alumnes de 4t d’ESO, dissenyant activitats entorn al tema del projecte “Món laboral: Autoconeixement i orientació”.
3.5  El desenvolupament del Programa salut i escola.

No es preveu.
3.6. La realització d’entrevistes amb famílies.

No es preveu.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.