D’entre les funcions de la professional de psicologia
i pedagogia del centre, vaig a especificar les que em proposo assolir al llarg
del meu període de pràctiques:
Funcions
|
Meva
intervenció
|
|
1.
Atenció a l’alumnat:
|
||
1.1 Docència, prioritzant l’alumnat amb més dificultats a fi que
assoleixi les competències bàsiques.
|
X
|
- Docència amb la psicopedagoga amb un grup flexible
de 4t d’ESO. Àrea: Llengua Catalana. Objectiu: Que siguin competents amb
llenguatge i que puguin arribar a treure’s el graduat amb ESO.
|
1.2 Atenció individualitzada a alumnes amb necessitats educatives
especials i alumnes que, per situacions personals o socials, requereixen una
atenció específica.
|
X
|
- Atenció dins l’aula ordinària: treball per
projectes a 1r d’ESO.
|
2. Suport tècnic al professorat:
|
X
|
Suport tècnic al professorat de 1r i 4t d’ESO:
|
2.1 Valoració de necessitats educatives de l’alumnat en l’àmbit
acadèmic i escolar i concreció de propostes d’intervenció educativa.
|
- Valoració de les necessitats dels alumnes de 1r i
4t d’ESO.
- Entrevista amb els alumnes amb dificultats
específiques.
|
|
2.2 Col·laboració en la planificació
d’estratègies organitzatives i didàctiques per a l’atenció a necessitats
educatives de l’alumnat, que afavoreixin la participació d’aquest alumnat en
l’entorn escolar ordinari.
|
X
|
- Participació en l’elaboració d’un projecte per
realitzar-lo a 1r d’ESO durant el 1r trimestre.
- Reunió amb l’equip docent de 1r d’ESO i
psicopedagoga, per organitzar i valorar el treball interdisciplinar per
projectes.
|
2.3. Participació en l’elaboració i el seguiment de plans
individualitzats.
|
X
|
- Participació en l’elaboració i seguiment dels PI
de 1r i 4t.
|
2.4 Aportació de materials específics i adaptats que facilitin la
participació de l’alumnat amb dificultats específiques en les activitats
ordinàries del centre i de l’aula.
|
No es preveu.
|
|
2.5 Col·laboració en la prevenció de conductes de risc i en la gestió
de conflictes.
|
No es preveu.
|
|
2.6 Participació en la comissió
d’atenció a la diversitat a fi de col·laborar en la planificació i el
seguiment de mesures d’atenció a les necessitats educatives de l’alumnat del
centre.
|
X
|
- Assistència a la reunió de la CAD.
|
2.7 Coordinació de les actuacions dels serveis externs que intervenen
en l’atenció a l’alumnat.
|
X
|
- Reunió d’inici de curs amb la psicopedagoga del
centre, de l’EAP i la professional de serveis socials per recollir la
informació de traspàs dels alumnes de 1r d’ESO i organitzar l’atenció que
faran als alumnes les diferents professionals.
|
3. Orientació a l’alumnat i suport a l’acció
tutorial:
|
||
El
professorat d’orientació educativa pot col·laborar amb els tutors en:
3.1 L’aplicació d’estratègies per al coneixement del grup i de
l’alumnat.
|
No es preveu.
|
|
3.2 L’atenció i el seguiment de l’alumnat amb dificultats específiques
i de l’alumnat amb escolarització compartida.
|
- Reunions individuals i d’inici de curs amb els
alumnes de 1r amb dificultats específiques i la psicopedagoga del centre.
|
|
3.3 El desenvolupament de
sessions de grup.
|
No es preveu.
|
|
3.4 La planificació i el desenvolupament d’activitats d’orientació
escolar i professional, principalment al final de cada etapa escolar.
|
X
|
- Participar en la programació, assessorament i
desenvolupament del projecte de recerca
per als alumnes de 4t d’ESO, dissenyant activitats entorn al tema del
projecte “Món laboral: Autoconeixement i orientació”.
|
3.5 El desenvolupament del
Programa salut i escola.
|
No es preveu.
|
|
3.6. La realització d’entrevistes amb famílies.
|
No es preveu.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.