divendres, 11 de novembre del 2011

ATENCIÓ A L'ALUMNAT

  • Objectius: 
    • Conèixer el funcionament i organització del centre.
    • Conèixer les característiques de l'alumnat de 1r d'ESO.
Ens hem reunit l'equip psicopedagògic del centre per revisar la llista d'alumnes d'ESO i seleccionar els alumnes que cal donar-los-hi una atenció específica ja des de l'inici de curs, degut a que presenten alguna mancança. Per tal de fer aquesta selecció ens hem basat amb el buidat d'informació que teniem fet del traspàs d'informació primària-secundària i els informes de transició d'alguns d'aquests alumnes.
D'entre tots els alumnes de l'etapa d'ESO, n''hem identificat un 28.57% de l'alumnat, que rebrà alguna atenció concreta per part de l'equip psicopedagògic del centre o externs, ja sigui per part de la psicopedagoga de l'EAP o serveis socials. Cal dir que d'entrada no son alumnes amb dificultats específiques greus.
El repartiment de qui farà el seguiment concret a cada un d'aquests alumnes, s'ha fet tenint en compte les característiques i problemàtica de cada un d'ells. La psicopedagoga del centre atendrà d'entrada als alumnes que han arribat al centre amb IT i/o que la seva problemàtica gira entorn al conductual, cognitiu, necessiten alguna adaptació curricular o tenen aptituds de risc social (drogues...). La psicopedagoga de l'EAP, s'encarregarà d'entrada dels casos més complexes (que tenen IT o dictamen) i la professional de serveis socials atendrà als alumnes que presenten problemes familiars (tutelatges) i/o econòmics.
La reunió ha sigut llarga i feixuga, ja havia portat molta estona de treball previ (buidatge dels IT i valoració del seguiment fet als alumnes que l'any anterior ja van ser atesos), però calia fer el repartiment dels alumnes per tal d'assegurar ja des de principi de curs, que es doni una atenció adequada a aquest alumnat. També calia compartir, almenys a grans trets, amb l'equip psicopedagògic el treball que estava fet (alumnes de 2n a 4t) i el què hi havia per a fer. Aquesta reunió permetrà començar a treballar amb aquests alumnes des de l'inici de curs, donant-los-hi l'acompanyament i ajut necessaris, a la vegada que anirem coneixent els casos més a fons a través de les entrevistes individuals amb l'alumnat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.